Електронний цифровий підпис - реквізит електронного документа, призначений для захисту даного електронного документа від підробки, отриманий в результаті криптографічного перетворення інформації з використанням закритого ключа електронного цифрового підпису і дозволяє ідентифікувати власника сертифіката ключа підпису, а також встановити відсутність спотворення інформації в електронному документі.
Використання ЕЦП дозволяє клієнтові:
Вся процедура займе кілька секунд.
Термін дії послуги ЕЦП становить не більше 2 років, згідно укладається договором між вами і АЦСК при наданні послуги ЕЦП. Завчасно до закінчення цього терміну ви зможете отримати новий сертифікат. Сертифікат буде діяти протягом наступного періоду, і так далі до тих пір, поки ви буде користуватися послугами АЦСК.
Відкритий ключ тому й називається відкритим, що його не тільки не потрібно секретити, але навпаки, його вільне поширення саме і є основою для роботи системи ЕЦП. Будь-яка людина, яка хоче переконатися в дійсності вашої ЕЦП, повинна буде скористатися для цієї мети вашим відкритим ключем. Ваш відкритий ключ утримується у файлі сертифікату й захищається від підробки за допомогою накладеної на нього ЕЦП АЦСК.
Законодавством не передбачено обмежень на кількість ключів ЕЦП, які можуть бути сформовані на одну людину. Однак, виключення з вищесказаного складають співробітники організацій державної форми власності, які не можуть мати одночасно кілька ключів ЕЦП (Постанова КМУ від 28 жовтня 2004 року N 1452).
Електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) у разі, якщо:
При правильному зберіганні закритого ключа його власником - НІ. Виконуйте рекомендації щодо зберігання і використання ключа, що містяться в документації, і ви будете захищені від підробки вашої ЕЦП.
Це неможливо. Будь-яка зміна, несанкціоновано внесена в текст документа, буде миттєво виявлено, так як перевірка ЕЦП покаже, що документ змінено.
Звичайно, і незмірно більш зручно. Для електронних документів не потрібні шафи, папки і дироколи. Вам не доведеться витрачати дорогоцінні години свого робочого часу на перегортання швидкозшивачів у пошуках загубленого документа і дихати паперовим пилом архівів.
Архів, який у паперовому вигляді зайняв би кілька стелажів, в електронному вигляді поміщається на маленькому диску, який при бажанні можна заховати у вогнетривкий сейф, помістити в депозитарій банку, скопіювати для надійності, зашифрувати і зробити з ним ще безліч операцій, що дозволяють уберегти вашу інформацію від випадковостей і злого умислу. Просканувати такий архів та знайти в ньому потрібний документ - справа кількох секунд. І при цьому, звичайно ж, разом з документом в архіві збережеться і ЕЦП, яка навіть через десятки років зможе підтвердити вам і кому завгодно його справжність.
Втім, ніщо не заважає вам роздрукувати будь-який документ, засвідчений ЕЦП, і користуватися ним як звичайним паперовим документом.
Безумовно, можуть. Для цього немає ні технічних, ні юридичних перешкод. Все, що для цього потрібно - це отримати в АЦСК необхідну кількість клієнтських комплектів і виготовити стільки ключів ЕЦП, скільки потрібно для організації необхідного документообігу.
Керівник підприємства або сам користувач послуги ЕЦП повинні негайно повідомити в АЦСК про анулювання сертифіката. АЦСК після отримання такого повідомлення включає сертифікат в спеціальний файл, який називається "список відкликаних сертифікатів". З цього моменту ЕЦП працівника буде вважатися недійсною.